Historie XXXLutz
Byla jednou jedna šikovná a podnikavá paní, která s velkou vizí a značnou dávky píle založila firmu. Spousta firem začalo právě takto. Ovšem ne každé firmě se podařilo to, co dokázala paní Gertrude Seifert se svojí společností „Lutz Möbel“ („Nábytek Lutz“). Dnes patří firma paní Seifert ke špičce mezi obchodníky s nábytkem. Toto byly největší milníky na cestě k současnému úspěchu.
Přeskočit úsek

Založení
Psal se 31. říjen 1945. Halloween tenkrát v hornorakouském Haag am Hausruck ještě nikdo neznal, avšak jméno lékařské rodiny Lutz tam mělo svůj respekt. Nejmladší dcera, Gertrude Seifert (roz. Lutz), využila tohoto dobrého jména jakožto názvu pro svoji manufakturu na nábytek. Nazvala ji „Lutz Möbel“ („Nábytek Lutz“). Nově otevřená dílna spojená s obchodem zůstala v malebné obci po mnoho let.





Přeskočit úsek

První roky
V truhlářské dílně vznikaly loubkové krabičky a umělecky malovaný selský nábytek. Tím si firma získala jako zákazníky také renomované tradiční podniky, jako je například hotel „Weisse Rössl“ u jezera Wolfgangsee. Ti pak doporučovali kvalitu „Lutz“ dále. O něco později byl sortiment rozšířen o drobné dřevěné výrobky jako dekorativní skříňky a truhly.
Přeskočit úsek

Nový směr
Kdo chce být napřed, ten musí umět rozpoznat trendy v pravý čas. Toto je jeden ze základních kamenů úspěchu XXXLutz. Koncem 50. let změnila Gertrude Seifert orientaci svého podniku z umělecké řemeslné dílny na výrobu cenově výhodnějšího nábytku ve větším počtu kusů. Plán vyšel a firma vyrostla. Aby mohla být uspokojena stále rostoucí poptávka, stal se z výrobce nábytku během let obchodník s nábytkem. Vidět to bylo také v logu firmy na jejím sídle. Znělo jednoduše: „Lutz Möbel“ („Nábytek Lutz“).
Tiskový mluvčí skupiny XXXLutz Mag. Thomas Saliger
Firemní slogan v průběhu času
V roce 1949 inzeroval Lutz v novinách pod tímto sloganem: „Kdo srovnává cenu a kvalitu – tomu to Nábytek Lutz teď usnadní.“ Tak je tomu i dnes, kdy firemní slogan většinou zpívá nebo odříkává reklamní rodina Putz.
Přeskočit úsek

Generační výměna
Jak už to tak u rodinných firem bývá, nastane jednou čas na generační výměnu. K tomu došlo v 70. letech. Dr. Richard Seifert a Dr. Andreas Seifert, dva nejmladší synové paní zakladatelky, začali modernizovat firmu inovativními metodami v oblasti managementu a strategie. Cíl byl: růst, a tím se stát číslem 1. Jako výhoda oproti velké konkurenci měla pomoci také první vlastní reklamní brožura.
Přeskočit úsek

Expanze bez hranic
Poptávka po nábytku XXXLutz nezná hranic – tomu odpovídají také plány na expanzi. Čistě statisticky viděno otevíral Lutz v Rakousku v této době 2 nové obchodní domy ročně, v roce 1990 byla otevřena první pobočka v Německu. Společnost se od roku 1980 nazývá XXXLutz a expanze jí přináší enormní ekonomický úspěch. Se 45 pobočkami v Rakousku si v roce 2000 zajišťuje první místo na tamním trhu s nábytkem.
Tiskový mluvčí skupiny XXXLutz Mag. Thomas Saliger
XXXL restaurace
Při nákupu nábytku člověku vyhládne, proto od roku 1996 zřizuje XXXLutz ve všech svých pobočkách restaurace. V restauracích XXXLutz si zákazníci odpočinou a vychutnají si pokrmy a nápoje za výhodné ceny. Mnohé XXXL restaurace mají dokonce svoje stálé hosty.







Přeskočit úsek

Velký jako nikdy
Společnost je „XXXL“ ve svém názvu opravdu věrná: v roce 2005 se stává druhým největším prodejcem nábytku na světě. Expanduje do dalších zemí: do České republiky (2000), do Maďarska a na Slovensko (2008), do Švédska, Slovinska a Chorvatska (2010), Bulharska a Francie (2014), Rumunska a Švýcarska (2018) a Srbska (2019). Díky tomu přesáhl obrat skupiny miliardu eur. S reklamní rodinou Putz začíná v roce 1999 nová kapitola historie reklamy v Rakousku.
Červená židle
Židle plná rekordů
V dějinách XXXLutz je spousta rekordů. Červená židle to vše jedině potvrzuje. V roce 2009 se červená židle před pobočkou v St. Florian díky své výšce 30 metrů zapsala do Guinessovy knihy rekordů.
Přeskočit úsek

Dobré vyhlídky
V tomto desetiletí se laťka opět posunula o kousek nahoru. Vždy bylo cílem firmy stát se tím největším a nejlepším. A sice ve všech oblastech: spokojenost zákazníků, sortiment, servis, vzdělávání zaměstnanců, akce, pobočky a komunikace. Další milník v tomto ohledu nastal v roce 2015: byla založena společnost GIGA International, která představuje největší a nejinovativnější asociaci nákupu nábytku a doplňků v Evropě. Díky ní je pro zákazníky zajištěna nejlepší kvalita za nejvýhodnější ceny.
Přeskočit úsek

XXXLutz je online
Nakoupit pouhým kliknutím – od roku 2013 to jde také v XXXLutz, kdy se spustil e-shop v Německu, v Rakousku to pak bylo v roce 2014. V České republice začal e-shop fungovat v roce 2017. Zákazníci si tak vychutnávají výhody ještě většího sortimentu a také pohodlí nakupování na internetu. A zákazníci si nakupování online zamilovali. Proto skupina XXXLutz v současné době provozuje 24 e-shopů v Evropě, kterým se velmi dobře daří.
Přeskočit úsek

XXXLutz expanduje dále
Úspěch XXXLutz lze jen stěží zastavit: koncept moderního prodeje nábytku se úspěšně prosazuje ve 13 evropských zemích. Skupina XXXLutz je nyní v Rakousku, Švýcarsku, Německu, Švédsku, Polsku, České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Bulharsku a Rumunsku. Celkem provozuje v těchto zemích více než 350 obchodních domů s nábytkem. A jaké je tajemství úspěchu? Zůstat i přes velikost firmy věrný principům zakladatelky paní Gertrude Seifert: nadšení zákazníci, prvotřídní kvalita, perfektní servis a výhodné ceny.